„Cílem kampaně je upozornit na zranitelnost chodců v silničním provozu a ukázat, že pokud se v blízkosti přechodu budou řidič i chodec chovat odpovědně a soustředit se, mohou tragickým nehodám předcházet. Často totiž chybí opravdu málo k tomu, aby ke srážce auta s chodcem vůbec nedošlo. Stačí například navázat oční kontakt či odložit mobil,“ řekl ministr dopravy Martin Kupka.
Zvýšení bezpečnosti chodců podporuje ministerstvo dopravy rovněž každoročním příspěvkem ze Státního fondu dopravní infrastruktury, který pomáhá městům a obcím financovat rekonstrukce chodníků a přechodů pro chodce, výstavbu lávek a podchodů či nasvětlení přechodů.
„V posledních čtyřech letech jsme navýšili objem tohoto příspěvku městům a obcím na částku kolem 1 miliardy korun každý rok. Loni tak získalo podporu zhruba 170 investičních akcí na zvýšení bezpečnosti chodců. Vedle technických řešení je ale třeba motivovat chodce i řidiče k bezpečnému chování také preventivními kampaněmi,“ dodal Kupka.
Osvětový projekt BESIP vznikl v úzké spolupráci s Centrem dopravního výzkumu a je financován z Fondu zábrany škod České kanceláře pojistitelů. Na téma bezpečnosti na přechodech se soustředí dopravní výchova dětí a bylo také součástí preventivních projektů zaměřených na seniory v roli chodců. Dosud žádná preventivní kampaň se ale nevěnovala vzájemné interakci řidiče a chodce na přechodech a necílila na celou dospělou populaci.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva