Česká chuťovka: Známe nejchutnější české potraviny roku 2023

09.11.2023 11:22 | Tisková zpráva

Již 15. ročník soutěže o značku Dobrý tuzemský potravinářský výrobek Česká chuťovka 2023 a Dětská chuťovka 2023 se konal pod záštitou ministra zemědělství Marka Výborného, Stálé komise Senátu pro rozvoj venkova, prezidenta Agrární komory Jana Doležala a prezidenta Svazu obchodu a cestovního ruchu Tomáše Prouzy.

Česká chuťovka: Známe nejchutnější české potraviny roku 2023
Foto: Sympex Group
Popisek: Česká chuťovka - logo

Uspělo celkem 39 českých firem, jejichž představitelé převzali na slavnostním vyhlášení výsledků ve čtvrtek 2. listopadu v Národním zemědělském muzeu v Praze ocenění za nejchutnější potraviny, vyrobené v České republice. Značkou Česká chuťovka 2023 se tak může nově pyšnit 140 výrobků, a značkou Dětská chuťovka 2023 pak dalších 17.

Titulem Rytíř české chuti byl poctěn Petr Kosiner, jenž se jako šéfkuchař a tvůrce originálních receptur zasloužil o to, že společnost Knedlíky Láznička „povýšila knedlíky na umění“, a její zákazníky oblíbené a vyhledávané výrobky tak získaly již desítky ocenění Česká a Dětská chuťovka.

Anketa

Je srovnání Petra Fialy s Milošem Jakešem přehnané?

3%
95%
hlasovalo: 22007 lidí

Přítomní novináři pak ze všech letošních vítězných výrobků vybrali na místě podle nich tři úplně nejchutnější: Paštiku s brusinkami bez „Éček“ z rodinného řeznictví Hudera a syn, Rib eye steak s Chipotle Jalapeňos Mexiko od firmy Maso uzeniny Polička a Brynzáky Láznička od Knedlíků Láznička.

Česká chuťovka si jako nezávislá iniciativa potravinářských odborníků vybudovala za patnáct let své existence jedinečné postavení mezi uznávanými značkami kvality potravin, vyrobených v České republice, a mnozí výrobci se proto do soutěže opakovaně a rádi vrací. Vysoutěžená loga České chuťovky a Dětské chuťovky totiž zákazníkům srozumitelně sdělují, že dané potraviny jsou nejen vysoce kvalitní, ale především vynikají skvělou chutí, což je pro většinu spotřebitelů to nejdůležitější. Získaná ocenění Česká chuťovka a Dětská chuťovka tak pro úspěšné výrobce představují i velký marketingový potenciál v jejich komunikaci s potenciálními zákazníky.

Výsledky letošní soutěže opět potvrdily, že ocenění čeští potravináři si zaslouží respekt a úctu, když v dnešní turbulentní době a v značně nejistých ekonomických podmínkách dokáží nejen udržet vysokou kvalitu své produkce, ale přichází i s řadou zlepšení a inovací. Právem by si tak zasloužili i promyšlenější systémovou podporu ze strany vlády a příslušných institucí ve vytváření férových tržních podmínek, neboť potravinová bezpečnost by měla nepochybně patřit k současným nejvyšším prioritám.

Kdo si chce opravdu pochutnat na vynikajících českých potravinách, pyšnících se značkou Česká chuťovka nebo Dětská chuťovka, nalezne jejich přehled, jakož i další aktuální informace ZDE nebo ZDE.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Jak chcete z Bruselu zajistit naši potravinovou soběstačnost?

Podle mě je to klišé a nemůžeme být potravinově úplně soběstační, obzvlášť dnes, kdy je dost nevyzpytatelné počasí. A i kdybychom soběstační byly, nebude nás to stát mnohem více než potraviny z dovozu? Podpora českých potravin je sice hezká věc, ale zas né každý na to má rozpočet. Stačí se podívat n...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hospodářská komora: Technologičtí giganti Google, Meta, Microsoft nebo Nvidia pod jednou střechou

22:04 Hospodářská komora: Technologičtí giganti Google, Meta, Microsoft nebo Nvidia pod jednou střechou

Praktické ukázky využití v podnicích, konzultační zónu a workshopy, na kterých si zástupci firem vyz…