České dráhy: Letní změna jízdních řádů regionálních vlaků od neděle 11. června

09.06.2023 22:03 | Tisková zpráva

V neděli 11. června vstoupí v platnost pravidelná letní změna vlakových jízdních řádů. Ve většině regionů dojde jen k dílčím změnám, které zlepší nabídku spojení a přípojové vazby mezi jednotlivými spoji. Nejvíce úprav bude od července v Pardubickém kraji a na jižní Moravě, kde budou souviset s návratem dálkových vlaků EC a railjet na trasu přes Českou Třebovou a také s plošným nasazením jednotek Moravia pořízených Jihomoravským krajem.

České dráhy: Letní změna jízdních řádů regionálních vlaků od neděle 11. června
Foto: red
Popisek: ČD - logo

Na základě požadavku dopravce Koleje Śląskie bude obnoven provoz přeshraničních vlaků z Bohumína do polských Chałupek a naopak bude podle požadavku objednatele regionální dopravy ukončen provoz vlaků v úseku Boskovice – Velké Opatovice a v pracovní dny také v úseku Kobylí na Moravě – Hodonín. Upravené jízdní řády budou platit do 9. prosince 2023.

Na základě požadavků krajských samospráv dochází od 11. června 2023 k následujícím změnám u regionálních vlaků Českých drah:

Praha a Středočeský kraj

Trať 222 Benešov u Prahy – Vlašim: Na základě požadavku Středočeského kraje dochází ke změně v časových polohách většiny vlaků v pracovní dny (víkendy jsou beze změny). Jízdní řád je upraven tak, že vlaky mají ráno v Benešově rychlý přípoj na rychlík do Prahy, odpoledne jsou rychlé přípoje ve směru z Prahy. Rozsah provozu se nemění. Tato změna vstoupí v platnost až od 15. června, neboť do středy 14. června zůstane v platnosti stávající výlukový jízdní řád.

Trať 223 Benešov u Prahy – Sedlčany: Na základě požadavku Středočeského kraje dochází ke změně v časových polohách u celé řady vlaků. Změny jsou především v ranní špičce pracovních dní (až o 37 minut) a o víkendech ve směru z Benešova do Sedlčan, kde dochází k posunu až o 60 minut. Dopolední a polední vlaky ze Sedlčan pojedou o víkendech o 14 minut dříve. Cílem je zajistit lepší návaznost rychlíků v Benešově. Rozsah provozu se nemění.

Anketa

Kterou hlavní českou TV skupinu sledujete nejvíc?

3%
35%
hlasovalo: 29725 lidí

Trať 210 Čerčany – Vrané nad Vltavou – Praha: Po dohodě se Středočeským krajem dochází k drobným časovým úpravám vlaků o víkendech pro zajištění lepších přípojů v Čerčanech. Vlak Os 9030 pojede v úseku Čerčany – Týnec nad Sázavou o 38 minut později, v úseku Týnec n. S. – Jílové u Prahy o 28 minut později. Spoj Os 9050 díky tomu pojede v úseku Čerčany – Týnec n. S. o 12 minut později a u obou vlaků dojde k odstranění delšího pobytu v Týnci nad Sázavou. Vlak Os 9070 pojede v úseku Čerčany – Týnec n. S. o 10 minut později.

Trať 235 Kutná Hora hl.n. – Zruč nad Sázavou: Po ukončení odklonu vlaků EC po trati přes Vysočinu bude od 3. července 2023 obnoven provoz spěšných vlaků z Prahy do Kutné Hory a zpět. V souvislosti s tím bude na základě požadavku Středočeského kraje od 3. července upravena časová poloha vlaku Os 2456, který pojede z Kutné Hory města do Kutné Hory hl.n. o 18 minut dříve (tj. z Kutné Hory města už v 6:17) a na kutnohorském hlavním nádraží tak vznikne přípoj na vlak Sp 1522 do Prahy. V pracovní dny bude dále zaveden nový pár vlaků Os 2462 (Kutná Hora město 8:17 – Kutná Hora město 8:25) a Os 2457 (Kutná Hora hl.n. 8:28 – Kutná Hora město 8:36). Vlak Os 2462 bude mít přípoj na spěšný vlak na Sp 1526 do Prahy.

Trať 122 Praha – Hostivice – Rudná u Prahy: Jízdní řád platný do 30. června bude platit i nadále. Termín přesměrování vlaků ze stanice Praha-Smíchov sev. nástupiště přes stanici Praha-Smíchov bude upřesněn podle harmonogramu Správy železnic.

Pardubický kraj

Od 1. července 2023 bude po výluce plně obnoven provoz vlaků v úseku mezi Brandýsem nad Orlicí a Ústím nad Orlicí a na trať přes Českou Třebovou se vrátí vlaky EuroCity Metropolitan a railjet, které dosud jezdily odklonem přes Vysočinu. Na trati 260 Česká Třebová – Brno v souvislosti s tím začne platit nový jízdní řád. Ten již počítá s nasazením nových elektrických jednotek Moravia na vlaky mezi Brnem a Letovicemi, a to včetně spěšných vlaků. Stávající spěšné vlaky, které v pracovní dny spojují Českou Třebovou s Brnem, budou "rozlomeny" v Letovicích, kde bude nově nutné přestoupit. Na vlacích do / z České Třebové budou jezdit soupravy sestavené, jako dosud, z klasických vozů. Na vlacích z / do Brna pak budou nasazené nové jednotky Moravia. Kromě těchto významných změn se chystají některé další drobné úpravy:

Trať 010 Kolín – Pardubice – Česká Třebová: Na této trati se od 11. června o několik minut posouvají vlaky Os 5016 a 5002 v úseku Česká Třebová – Ústí nad Orlicí (– Choceň).

Trať 015 Přelouč – Heřamnův Městec: O víkendech od 11. června pojedou všechny vlaky z Přelouče o 8 minut později, tedy ve 22. minutu (nyní ve 14. minutu). Nově tak budou zajištěné přípoje od osobních vlaků z Kolína.

Trať 017 Česká Třebová – Moravská Třebová – Dzbel: O letních prázdninách nepojede nedělní posilový vlak Os 24779 Česká Třebová (19:18) – Moravská Třebová (19:51), který jinak slouží především pro dopravu studentů do domova mládeže.

Trať 031 Pardubice – Hradec Králové – Jaroměř: Vlak Os 6227 (nově Os 6267) pojede od 12. června o 10 minut dříve (Hradec Králové hl.n. 6:38 – Pardubice hl.n. 7:01) a zastaví i na zastávce Stéblová. Naopak vlak Sp 1468 (nově 1488) pojede o 8 minut později (Pardubice hl.n. 6:38 – Hradec Králové hl.n. 6:55).

Trať 260 Česká Třebová – Letovice – Brno – Křenovice hor.n.: Stávající sobotní vlak Sp 1753 pojede od 1. července o hodinu později jako Sp 2035 Česká Třebová (6:54) – Brno hl.n. (8:11). Od 11. června dojde v souvislosti s drobnými posuny u vlaku railjet 524 k menším změnám u některých přípojných regionálních vlaků. Konkrétně se minutové úpravy týkají vlaků Os 4761, 4762 a 4763. Na základě požadavku objednatele pojede Os 4764 (nově 20768) z Letovic už v 5:05, aby přijel do Svitav v 5:34.

Trať 261 Svitavy – Žďárec u Skutče: Z důvodu úprav na trati 260 pojede na trati 261 od 17. června vlak Os 15313 o 2 minuty dříve (Borová u Poličky 4:35 – Svitavy 5:17). Ke změně dochází v souvislosti se zajištěním přípoje k vlaku railjet 524.

Trať 270 Česká Třebová – Rudoltice v Čechách – Lanškroun / Zábřeh na Moravě: Z důvodu zajištění přípojů do Lanškrouna od expresních vlaků ze směru Olomouc dojde od 11. června k posunu odjezdů několika vlaků z České Třebové směrem na Rudoltice v Čechách o 3 minuty. Později tak z České Třebové pojedou spoje Os 3775, 3777, 3779, 3781 a 3789 (odj. v 8:07, 10:07, 12:07, 14:07 a 20:07). Spolu s nimi se o 3 minuty posouvají i návazné vlaky z Rudoltic v Čechách do Lanškrouna.

Královéhradecký kraj

Na základě požadavku Královéhradeckého kraje dojde od 11. června k následujícím změnám:

Trať 021 Hradec Králové – Častolovice – Letohrad / Solnice: Spěšné vlaky Sp 1837 a 1840 Hradec Králové hl.n. – Letohrad a zpět budou v úseku Doudleby nad Orlicí – Letohrad a naopak zajištěné v pracovní dny celoročně. Původně měly jezdit v pracovní dny jen do 30. června.

Trať 047 Trutnov – Teplice nad Metují: Ve dnech 5. a 6. července 2023 budou zavedené dodatečné vlaky Os 15728 (Teplice n. M. 10:00 – Adršpach 10:12) a 15729 (Adršpach 10:45 – Teplice n. M. 10:57).

Na tratích 026 a 027 v úseku Meziměstí – Náchod – Opočno pod Orl.h. – Dobruška a také na trati 047 v úseku Teplice nad Metují – Adršpach již nebudou České dráhy od 11. června nasazovat v pravidelném provozu motorové vozy řady 810. Tyto spoje budou nově zajištěné jednotkami řady 814 Regionova. Na vlacích, které objednává Královéhradecký kraj, už tedy nebudou motorové vozy řady 810 pravidelně nasazovány a cestující se s nimi setkají už jen zřídka v případě neplánované náhrady vozidel.

Ústecký kraj

V Ústeckém kraji dochází od 11. června 2023 na základě požadavku objednatele dopravy k těmto změnám:

Trať 097 Lovosice – Teplice v Čechách: Zavádí se nový osobní vlak Os 16119 z Teplic v Čechách (odj. 7:34) do Radejčína (příj. v 8:16). Současný spoj NAD 16120 s odjezdem z Lovosic ve 3:48 do Radejčína nově pojede o 6 minut později jako NAD 16220. Pár osobních vlaků s odjezdy ve 4:22 z Radejčína do Teplic v Čechách (Os 16100) a ve 4:25 z Teplic zpět do Radejčína (Os 16101) pojede v obou směrech o 9 minut později. Současný spoj NAD 16121 s odjezdem z Radejčína v 5:15 do Lovosic nově pojede jako spoj 16221 o 7 minut později.

130 Děčín – Kadaň předměstí a 140 Chomutov – Karlovy Vary – Cheb: Na této trati dochází k řadě úprav:

V pracovní dny bude zaveden nový vlak Os 6836 z Mostu (5:01) do Kadaně (5:41). Současný osobní vlak Os 6842 (Chomutov 5:39 – Kadaň-Prunéřov 5:50) pojede v celé trase jen v sobotu, neděli a svátky (dosud jezdil denně).

Spěšné vlaky s odjezdy ve 13:42 a 15:42 z Ústí nad Labem hl.n. do Chomutova (Sp 1946 a 1948) nově pojedou jako vlaky Sp 1956 a 1958 až do Klášterce nad Ohří (příj. v 15:05 a 17:05). V opačném směru bude vlak Sp 1953, který doposud jezdil z Chomutova v 17:04 do Ústí nad Labem hl.n., výchozí už ze stanice Klášterec nad Ohří (odj. v 16:49, nově jako Sp 1957). Současný spěšný vlak Sp 1945 s odjezdem z Kadaně-Prunéřova do Ústí nad Labem hl.n. v 6:17, pojede nově z Kadaně předměstí jako Sp 1955 s odjezdem v 6:07. Zavádí se nový spěšný vlak Sp 1959 v pracovní dny v úseku Klášterec nad Ohří (18:49) – Most (19:23).

V úseku Klášterec nad Ohří – Chomutov a zpět budou naopak zrušeny současné vlaky, které odjíždějí z Karlových Varů v pracovní dny ve 12:28 a denně v 15:44 (Os 7057 a 7061). O víkendech a svátcích pojede vlak Os 7057 v celé původní trase (Karlovy Vary – Chomutov, nově Os 7067). V opačném směru nepojedou v úseku Chomutov – Klášterec nad Ohří denně vlaky, které dosud odjížděly z Chomutova ve 14:55 a 16:55 (Os 7060 a 7062). V úseku z Karlových Varů do Klášterce nad Ohří a zpět pojedou vlaky bez omezení pod novými čísly Os 7067, 7081, 7084 a 7088.

Současný osobní vlak Os 17632 s odjezdem z Kadaně-Prunéřova do Kadaně v 5:55, pojede nově jako Os 17642 o 8 minut později v 6:03. V Kadani-Prunéřově bude nově přípoj od rychlíku R 620. V úseku Kadaň – Kadaň-Prunéřov a zpět nově nepojede pár osobních vlaků Os 17635 (odjezd z Kadaně v 6:07) a Os 17634 (odj. z Kadaně-Prunéřova v 6:22).

V pracovní dny bude zajištěn nový pár spojů s odjezdem z Ústí nad Labem hl.n. do Děčína ve 12:36 (Os 6887) a z Děčína zpět do Ústí nad Labem hl.n. v 17:03 (Os 6884). Vlak Os 6884 bude dále pokračovat v trase současného Os 6876 do Litvínova (příj. v 18:15). Současný osobní vlak Os 6876 s odjezdem z Ústí nad Labem hl.n. do Litvínova v 17:26 bude nahrazen novým Os 6884 v úseku Děčín hl.n. – Ústí nad Labem hl.n. – Litvínov.

Jihočeský kraj

V Jihočeském kraji dochází k úpravám časové polohy některých pravidelných vlaků, a tím také k jejich přečíslování. V rámci změny jízdního řádu jsou zavedeny všechny zvláštní vlaky, které pojedou v rámci akcí pořádaných v Jihočeském kraji, ať už jde o Léto s párou, Léto na Bechyňce či podzimní akci Tábor s párou.

Trať 190 České Budějovice – Strakonice: Vlaky s Českých Budějovic do Dívčic ve 14:27 a 15:29 (Os 8058 a 8060) bude nově od 4. září ve dnech školního vyučování odjíždět z Českých Budějovic ve 13:39 a 17:39 a do Dívčic přijedou ve 14:02 a 18:02. Nově budou označené jako Os 8078 a 8080. Vlak Os 8061 s odjezdem z Dívčic v 16:09 do Českých Budějovic (příj. v 16:29) nově pojede od 4. září ve dnech školního vyučování z Dívčic v 18:08 a do krajské metropole přijede v 18:29 (pojede jako Os 8081).

Trať 192 Nepomuk – Blatná: Vlak Os 27910 bude nově v pracovní dny odjíždět z Nepomuku ve 13:58, příjezd do Blatné bude ve 14:34. Vlak pojede jako Os 27930. K posunu dochází na žádost místních samospráv k navázání přípoje k autobusu v Blatné směrem do Bělčic, který bude také mírně posunutý.

Trať 195 Rybník – Lipno nad Vltavou: V souvislosti s akcí Devils Extreme Race bude na této trati v období od 25. do 27. srpna 2023 posílena doprava a vlaky pojedou podle speciálního jízdního řádu.

Trať 199 České Budějovice – České Velenice: Nově bude od 4. září zaveden jeden pár osobních vlaků, který rozšíří nabídku zejména školám jedoucím do krajského města a odlehčí přetíženému vlaku Os 2154. Nově pojedou vlaky Os 2182 z Českých Budějovic v 6:08) do Jílovic (příj. v 6:35) a Os 2183 z Jílovic v 6:55 do Českých Budějovic (příj. v 7:22). Tyto vlaky pojedou ve dnech školního vyučování a jsou zavedeny na žádost Jihočeského kraje.

Trať 201 Tábor – Ražice: Na této trati dojde z technologických důvodů k drobnému časovému posunu u vlaku Os 8463, a to jen v úseku Branice – Milevsko. Pozdějším odjezdem z Branic bude zajištěn dostatečný čas pro přivěšení přívěsného vozu. V úseku Milevsko – Tábor tento vlak pojede již ve stávající časové poloze. Vlak bude veden jako Os 8483.

Trať 202 Tábor – Bechyně: Na sobotu 24. června 2023 jsou naplánované oslavy 120 let tratě, které nabídnou jízdy zvláštních vlaků vedených „Křižíkovou Elinkou“ a dále jízdy pravidelných vlaků se soupravou sestavenou z lokomotivy „Bobinky“ a historických vozů. Pravidelně se tyto vlaky budou objevovat na zvláštních a pravidelných vlacích každou sobotu v období prázdnin v rámci již tradiční akce „Léto na Bechyňce“. V souvislosti s oslavami tratě nepojede 24. června jeden pár osobních vlaků – Os 28410 a Os 28413.

Tratě 194, 197 a 198: V okolí Volar budou Šumavou projíždět v období od 1. do 16. července vždy o víkendu zvláštní parní vlaky. Zamíří do Lenory, Nového Údolí či Nové Pece. Historická parní souprava pojede navíc také 29. června v úseku České Budějovice – Český Krumlov – Kájov a 17. července po trase Nová Pec – Černá v Pošumaví – Kájov.

Kraj Vysočina

V Kraji Vysočina nedochází s platností od 11. června 2023 k žádným změnám jízdních řádů.

Od začátku května 2023 ČD nasadily do zkušebního provozu první dvě nové jednotky RegioPanter. Nasazovány jsou na pravidelných vlacích v relacích Havlíčkův Brod – Jihlava město a Havlíčkův Brod – Žďár nad Sázavou. Další čtyři nové RegioPantery uvedou České dráhy do provozu na elektrifikovaných tratích v regionu v průběhu letních prázdnin (podle aktuálních předpokladů dva v červenci a další dva v srpnu).

Jihomoravský kraj

Na základě požadavku Jihomoravského kraje dojde v regionu k následujícím změnám:

Tratě 250 a 251 Žďár nad Sázavou – Tišnov – Brno – Židlochovice / Hustopeče u Brna: V souvislosti s přesměrováním dálkových vlaků railjet a EuroCity Metropolitan na původní trasu přes Českou Třebovou a také s plošným nasazením jednotek Moravia dojde od 1. července u většiny regionálních vlaků na těchto tratích k drobným minutovým posunům.

Trať 252 Šakvice – Břeclav: Večerní osobní vlak Os 24683 (Šakvice 21:03 – Břeclav 21:23) pojede od 11. června o 54 minut později (tj. ze Šakvic ve 21:57, nově jako Os 24685) a doplní nabídku regionálních spojení mezi obcemi na trase Brno – Břeclav. V Šakvicích bude zajištěn přestup od vlaku Os 4667, resp. 14667 z Brna (příj. do Šakvic ve 21:47) a od regionálních autobusů.

Trať 255 Zaječí – Hodonín: V pracovní dny od 11. června bude zastaven provoz mezi Kobylím na Moravě a Hodonínem. Všechny vlaky nově pojedou pouze v úseku Zaječí – Kobylí na Moravě a bude na nich nasazena nízkopodlažní jednotka Regionova. O víkendech zůstane zachován provoz v celé délce trati s mírným navýšením počtu spojů mezi Čejčí a Hodonínem v období od září do poloviny listopadu, a to v souvislosti s vyšší poptávkou cestujících spojenou s vinařským charakterem oblasti. Vzhledem k nutným úpravám zabezpečovacího zařízení na trati budou o víkendech a svátcích od 17. června dočasně vedeny všechny vlaky v úseku Kobylí na Moravě – Hodonín náhradní autobusovou dopravou. Dále bude zaveden nový pár večerních vlaků mezi Zaječím a Kobylím na Moravě, resp. Čejčí, který rozšíří nabídku večerního spojení z Brna. V pracovní dny pojede ve 22:33 z Kobylí do Zaječí a ze Zaječí ve 23:06 zpět do Kobylí. O víkendech bude zajištěn v úseku z Čejče (odj. 22:16) do Zaječí a odtud ve 23:06 zpět do Čejče. V Zaječí bude vlak do Kobylí, resp. Čejče navazovat na stávající Sp 833, resp. Sp 837 (linka R13), který odjíždí z Brna hl.n. ve 22:36.

Trať 260 Česká Třebová – Brno: Na spěšných vlacích v trase Česká Třebová – Brno a zpět budou od 1. července v úseku Letovice – Brno nasazené moderní nízkopodlažní elektrické jednotky Moravia v majetku Jihomoravského kraje. Stávající vlak Sp 1753 (Česká Třebová 5:46 – Brno 7:14) nově pojede o sobotách později (Česká Třebová 6:54, Brno 8:10) jako Sp 2035. Ze Skalice nad Svitavou bude navázán přípoj do Boskovic, v Brně-Židenicích pak bude možné pohodlně přestoupit např. na spěšný vlak do Nového Města na Moravě nebo na osobní vlak do Veselí nad Moravou. U většiny dalších vlaků pak dojde k minutovým posunům v souvislosti s přesměrováním dálkové linky Ex3 zpět na trať přes Českou Třebovou a plošným nasazením jednotek Moravia.

Trať 262 Skalice nad Svitavou – Boskovice – Velké Opatovice: V úseku Boskovice – Velké Opatovice bude od 11. června 2023 zcela zastaven provoz osobních vlaků. Všechny spoje pojedou pouze v úseku Skalice nad Svitavou – Boskovice a zpět v zahuštěném intervalu cca 30 – 90 minut s vazbou primárně na zrychlené spoje (R, Sp) z / do Brna a dále na vybrané osobní vlaky a další spoje.

Trať 340 Brno – Veselí nad Moravou – Staré Město u Uherského Hradiště: Od 11. června bude ranní vlak Os 4102 (Veselí nad Moravou 3:57 – Brno hl.n. 5:50, nově Os 4100) zastavovat navíc v zastávce Jestřabice. Spěšný vlak Sp 1765 (Brno hl.n. 11:28 – Staré Město u Uherského Hradiště 13:26) pojede v úseku Uherské Hradiště – Staré Město u Uherského Hradiště o 2 minuty později (příj. do Starého Města ve 13:28, nově v celé trase jako Sp 2025).

Tratě 330 Přerov – Břeclav a 343 Vrbovce – Hodonín: Za účelem zajištění přestupní vazby ve směru z Veselí nad Moravou do Břeclavi pojede od 1. července vlak Os 4200 (Přerov 3:57 – Břeclav 5:25) v úseku Staré Město u Uherského Hradiště – Hodonín o 3 minuty dříve (nově jako Os 4270). O 3 minuty dříve pojede i spoj Os 2730 (Veselí nad Moravou 4:29 – Hodonín 5:05, nově jako Os 2750) v úseku Rohatec – Hodonín. V Hodoníně bude zajištěn přestup na spoj do Břeclavi. Dále bude zrušen spoj Os 2743 (Strážnice 13:53 – Veselí nad Moravou 14:03).

Moravskoslezský kraj

Na základě požadavku Moravskoslezského kraje dojde od 11. června k dílčímu omezení méně využívaných spojů, zavedení nového páru vlaků v úseku Mosty u Jablunkova – Mosty u Jablunkova zast. a k úpravě časových poloh některých dalších vlaků. Zároveň bude na základě požadavku dopravce Koleje Śląskie obnoven provoz mezistátních osobních vlaků mezi Bohumínem a polskými Chałupkami.

Trať 272, úsek Bohumín – Chałupki: Od 11. září bude obnoven provoz regionálních vlaků mezi Bohumínem a Chałupkami. Tyto vlaky doplní nabídku stávajících dálkových spojení mezi ČR a Polskem. Zajištěny budou nově tři páry osobních vlaků, které budou odjíždět z Bohumína do Chałupek v 8:17, 12:21, 20:24 (v pondělí až sobotu) / 21:35 (v neděli) a z Chałupek zpět do Bohumína v 8:43, 12:42, 19:55 (v pondělí až pátek) / 20:45 (v sobotu a neděli) hod. V Chałupkách budou na tyto vlaky navazovat další vlaky do / z jiných polských měst v příhraničí. Od 3. září se předpokládají drobné minutové úpravy u některých vlaků.

Trať 279 Studénka – Bílovec (linka S31): Vlak Os 23320 (Studénka 14:05 – Bílovec 14:16) pojede z důvodu požadavků cestujících o 5 minut později (tj. nově ve14:10). Číslo vlaku se mění na Os 23336.

Trať 310 Opava východ – Olomouc hl.n. (linka S10): Z technologických důvodů na straně infrastruktury dojde k přečíslování vlaků Os 3500 – 3509 na 3450 – 3459. Nedělní vlak Os 3504 (Krnov 19:03 – Olomouc hl.n. 20:57) pojede pod novým číslem Os 3454. Z Bruntálu pojede nově o 5 minut později (tj. v 19:37), zastaví nově v Lomnici u Rýmařova a Dětřichově n. B. a do Olomouce přijede 21:02. Tento spoj pojede i nadále v úseku Krnov – Moravský Beroun v neděli, z Moravského Berouna pak denně. Páteční vlak Os 3507 (Moravský Beroun 21:34 – Krnov 22:34) pojede z Moravského Berouna nově o 11 minut později (tj. v 21:45), zastaví v Dětřichově n. B. a Lomnici u Rýmařova a do Krnova přijede v 22:47. Tento spoj pojede pod novým číslem Os 3457.

Trať 320 v úseku Ostrava-Svinov – Mosty u Jablunkova (linka S2): V období od 1. července do 3. září 2023 nepojedou z důvodu očekávané nižší poptávky cestujících posilové vlaky Os 2922 (Návsí 5:15 – Ostrava-Svinov 6:25) a Os 2941 (Ostrava hl.n. 14:11 – Návsí 15:12). Další dva vlaky nepojedou v tomto období v části své trasy: Osobní vlak Os 2819 nepojede v úseku Český Těšín (14:14) – Návsí (14:37) a spěšný vlak Sp 1624 nebude zajištěn v úseku Návsí (14:48) – Český Těšín (15:11). Osobní vlak Os 3304 bude v úseku Návsí (4:13) – Ostrava-Svinov (5:25) nahrazen vlakem Os 2920, který pojede ve shodné časové poloze. Ranní vlak Os 2924 (Mosty u Jablunkova 6:06 – Ostrava-Svinov 7:24) bude nově zastavovat na zastávce Ostrava-Mariánské Hory a pojede pod novým číslem Os 2958.

Trať 320 v úseku Mosty u Jablunkova – Mosty u Jablunkova zast. (linka S22): Na základě připomínek cestujících budou zavedeny nové vlaky Os 2971, 2972, 2978 a 2979 v úseku Mosty u Jablunkova - Mosty u Jablunkova zast. a zpět. Tyto vlaky budou zajištěny jako pokračování linky S2 z / do Ostravy bez nutnosti přestupu. Z Mostů u Jablunkova do Mostů u J. zast. pojedou v 5:52 a 14:56 (Os 2971 a 2979), zpět z Mostů u J. zast. do Mostů u Jablunkova pak v 6:03 a 15:03 (Os 2978 a 2972).

Trať 321 Opava východ – Český Těšín (linky S1, S9 a R61): V období letních prázdnin od 1. července do 3. září 2023 nepojedou z důvodu očekávané nižší poptávky cestujících vybrané spěšné vlaky linky R61 Opava východ – Český Těšín, resp. Ostrava-Stodolní – Havířov – Český Těšín v dopoledních a večerních hodinách. Ranní vlaky Os 2803 (Ostrava-Svinov 5:09 – Návsí 6:29, jede v pracovní dny) a Os 2839 (Ostrava-Svinov 5:09 – Český Těšín 6:13, jede o víkendech a svátcích) pojedou v úseku Ostrava-Svinov – Ostrava-Kunčice z důvodu požadavků cestujících o 4 minuty dříve (odjezd v 5:05). Čísla vlaků se změní na Os 2841 a 2843. Večerní vlak Os 2836 (Český Těšín 22:00 – Ostrava-Svinov 22:47) bude nově zajištěn o 14 minut dříve (tj. již ve 21:46), bude zachován přípoj od linky S2 z Mostů u Jablunkova i R 340 ze Žiliny. Číslo vlaku se změní na Os 2840.

Trať 323 Ostrava hl.n. – Valašské Meziříčí (linka S6): V období letních prázdnin od 1. července do 3. září 2023 nepojedou z důvodu očekávané nižší poptávky cestujících vlaky Os 3147 (Frýdlant n. O. 8:16 – Ostrava hl.n. 9:02) a Os 3148 (Ostrava hl.n. 7:55 - Frýdlant n. O. 8:45). Vlak Os 3135 (Frenštát p. R. město 21:20 – Ostrava hl.n. 22:32) pojede v úseku Ostrava-Kunčice – Ostrava hl.n. o 2 minuty později pod novým číslem Os3139. V Ostravě-Kunčicích tak vznikne nový přípoj od linky S9 z Českého Těšína.

V souvislosti s posunem akce „Bílý kámen“ budou cyklovlaky Sp 2046 (Ostrava střed 7:08 – Budišov n. B. 9:09) a Sp 2047 (Budišov n. B. 16:38 – Ostrava střed 18:36) zajištěné v den konání akce, tedy 17. června 2023. Oblíbená cykloturistická akce se původně měla konat 1. května.

Olomoucký kraj

S účinností od 11. června v regionu nedochází k žádnému rušení spojů, pouze dojde k dílčím úpravám časových poloh a zastavování vlaků.

Vstupuje v platnost spuštění již avizovaného jízdního řádu pro období od 11. 6. 2023 pro trať 290 ze Šumperka do Olomouce, pro trať 270 z Olomouce do Přerova a pro trať 300 z Přerova do Vyškova na Moravě. V návaznosti na aktuální zpoždění v dodávkách nových třídílných elektrických jednotek řady 640 RegioPanter s určením pro Olomoucký kraj dojde na nezbytně nutné přechodné období ke snížení kapacity spojů na 160 míst k sezení, a to i u souprav, kde budou řazené vozy klasické stavby. Snížení komfortu pro cestování je z důvodu zajištění bezpečnosti cestujících při nástupu a výstupu na zastávkách, kde je nedostatečná délka nástupní hrany.

Trať 270 Olomouc hl.n. – Přerov a 290 Olomouc hl.n. – Šumperk: Od 11. června bude zaveden nový večerní vlak Os 12560 z Uničova ve 22:47 přes Olomouc (odj. ve 23:20) do Přerova (příj. 23:39), oproti původně plánovanému spoji Os 12520 pojede o 13 minut později. V opačném směru pojede nový vlak Os 12565 z Přerova ve 22:04 přes Olomouc hl.n. (odj. ve 22:47) do Uničova (příj. ve 23:20), oproti původně plánovanému spoji Os 12525 pojede o 15 minut později.

Trať 290 Olomouc hl.n. – Šumperk: Na této trati dojde k úpravám na základě připomínek od místních samospráv, změny se týkají spojů v době ranní špičky.

Vlak s odjezdem z Olomouce hl.n. v 5:56 (Os 12441) pojede v upravených časech jako Os 12541 (Olomouc hl.n. 5:32 – Šumperk 6:52) a zastaví ve všech stanicích a zastávkách. Ranní vlak ze Šumperka ve 4:07 pojede s výjimkou letních prázdnin pouze o víkendech a svátcích. Místo vlaku Sp 12400 pojede v pracovní dny kromě letních prázdnin vlak Os 12542 (Šumperk 4:31 – Olomouc hl.n. 5:24). Místo vlaku Sp 12425 pojede Os 12545 z Olomouce hl.n. v 5:33 jen do Bohuňovic a zpět jako vlak Os 12544 z Bohuňovic v 5:41 do Olomouce hl.n. v 5:49. Místo vlaku Sp 12401 pojede vlak Sp 12551 s odjezdem z Olomouce hl.n. v 6:10, který nebude zastavovat v Uničově zastávce. Vlak Os 12450 (nově jako Os 12550) bude zkrácen jen z Újezda u Uničova – (6:25) do Olomouce hl.n. (6:49), v opačném směru pojede nový vlak Sp 12549 (Olomouc hl.n. 6:02 – Újezd u Uničova 6:17).

Trať 300 Přerov – Vyškov na Moravě: Osobní vlak s odjezdem z Vyškova na Moravě do Přerova v 5:44 pojede nově jako Os 12533 jen v pracovní dny. Osobní vlak z Vyškova na Moravě do Přerova v 5:54 pojede o sobotách i po změně jízdního řádu (nově jako Os 3872). Vlak z Vyškova do Přerova v 6:04 pojede v neděli a vybrané svátky až do 18. listopadu (nově jako Os 12537).

Trať 310 Opava východ – Moravský Beroun – Olomouc hl.n.: Osobní vlak Os 3504 z Krnova v 19:03 do Olomouce hl.n. nově pojede jako Os 3454 z Bruntálu o 5 minut později (odj. v 19:37), zastaví nově v Lomnici u Rýmařova a Dětřichově n.B. a do Olomouce přijede 21:02. V úseku Krnov – Moravský Beroun i nadále pojede v neděli, z Moravského Berouna pojede denně. Osobní vlak Os 3507 se současným odjezdem z Moravského Berouna do Krnova ve 21:34 pojede nově jako Os 3457 o 11 minut později, zastaví v Dětřichově n. B. a Lomnici u Rýmařova a do Krnova přijede ve 22:47. Osobní vlak s odjezdem z Olomouce hl.n. do Moravského Berouna ve 13:55 nově zastaví na zastávce Bystrovany, vlak s odjezdem z Moravského Berouna do Olomouce hl.n. v 15:33 nově zastaví na zastávce Hlubočky zastávka. Vlak s odjezdem z Olomouce hl.n. do Moravského Berouna ve 20:37 nově pojede jako Os 13565 z Olomouce hl.n. o 5 minut později (tj. ve 20:43) a do Moravského Berouna přijede ve 20:38. Z technologických důvodů na straně infrastruktury dochází k přečíslování řady vlaků na této trati.

Z důvodu změny termínu otevření vojenského újezdu Libavá a s tím související tradiční cykloturistickou akci „Bílý kámen“ budou zvláštní vlaky Sp 1423 (Olomouc hl.n. 8:35 – Moravský Beroun 10:00) a Sp 1422 (Moravský Beroun 10:38) – Olomouc hl.n. 11:34) vypravené v sobotu 17. června 2023.

Zlínský kraj

Na žádost objednatele dopravy dojde od 11. června ve Zlínském kraji k úpravám časové polohy tří vlaků na trati 331 Otrokovice – Vizovice: Z důvodu zkrácení přestupních dob v Otrokovicích nově pojede vlak Os 14222 v úseku Zlín střed – Otrokovice v taktové poloze (Zlín střed 13:20 – Otrokovice 13:38), tento spoj nově pojede jako Os 14280. Původní vlak Os 14227 nově pojede jako spoj Os 14281 v upraveném taktovém čase (Otrokovice 13:18 – Zlín střed 13:35), a to z důvodu zajištění křižování s Os 14222. Vlak Os 14273 nově pojede jako Os 14283 v celé trase o 7 minut později. Bude tak zajištěn přípoj od vlaku EC 100 z Vídně, Břeclavi, Hodonína a Starého Města u Uh.H.

Plzeňský, Karlovarský a Liberecký kraj

V Plzeňském, Karlovarském a Libereckém kraji nedochází od 11. června 2023 k žádným podstatným změnám.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Klára Dostálová byl položen dotaz

Kdo může za migrační pakt?

Tvrdíte, že když vás budeme volit, tak nás zbavíte migrantů. Jak? Jak chcete problém řešit, navíc když teď EP schválil migrační pakt? Taky tvrdíte, že jeho schválení byla zrada od této vlády, tak co pak změníte evropské volby? A jak to tedy je? Může za schválení paktu vláda nebo politici v Bruselu?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Celní správa: Prohřešky na dálnicích

19:02 Celní správa: Prohřešky na dálnicích

V uplynulých dvou týdnech lidé využili téměř letního počasí a státních svátků k cestování. Příslušní…