České dráhy: Svou cestu ohodnotily v aplikaci Můj vlak už desítky tisíc zákazníků

17.02.2023 13:30 | Tisková zpráva

České dráhy spustily závěrem loňského roku v online odbavení řadu novinek. Jednou z nich bylo i hodnocení spokojenosti s cestou pomocí hvězdiček. Zpětnou vazbu takto národní dopravce získal z více než 85 tisíc hodnocení. Zároveň stále stoupá počet zákazníků, kteří se odbavují elektronicky.

České dráhy: Svou cestu ohodnotily v aplikaci Můj vlak už desítky tisíc zákazníků
Foto: red
Popisek: ČD - logo

Jednou z novinek, kterou v polovině listopadu loňského roku spustily České dráhy v aplikaci Můj vlak, je hodnocení spokojenosti s cestou. „Za tři měsíce se do něj zapojilo zhruba 40 tisíc našich zákazníků, kteří prostřednictvím aplikace odeslali více než 85 tisíc hodnocení. Průměrně dosahuje spokojenost s cestou čtyř z maximálního počtu pěti hvězdiček. To je myslím velmi slušný výsledek, který je pro nás zároveň závazkem k tomu, abychom naše služby neustále vylepšovali. Cestujícím děkujeme za to, že nám tuto zpětnou vazbu poskytují,“ říká Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah

. Cestující v aplikaci hodnotí jak celkovou spokojenost s cestou, tak i další detaily spojené s jízdou. Největší spokojenost evidujeme s nákupem jízdních dokladů a s přístupem vlakového personálu. Tady se hodnocení v průměru pohybuje okolo 4,6 hvězdiček.

Anketa

Chystáte se ke koupi elektromobilu?

1%
97%
hlasovalo: 20111 lidí

Nejlépe hodnotí zákazníci vlaky linky Ex7 v trase Praha – Tábor – České Budějovice (Jižní expres), vlaky linky R15 v trase Praha – Ústí nad Labem – Karlovy Vary – Cheb a vlaky SuperCity Pendolino mezi Prahou a Ostravskem, přičemž vlaky SC Pendolino jsou nejlépe hodnocené z dálkových linek v kategorii spokojenosti s kapacitou a s personálem.

„Pomyslný černý puntík přidělili cestující dodržování jízdního řádu, nicméně náš vliv je v tomto případě zhruba 10 %, za ostatní zdržení můžou faktory, které neovlivníme. I v tomto ohledu se ale situace zlepšuje, příkladem je zrychlení na modernizovaném koridoru mezi Prahou a Českými Budějovicemi,“ říká člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu Jiří Ješeta.

Díky neustálému vylepšování systémů pro nákup jízdních dokladů odbavuje národní dopravce už téměř 40 % cestujících prostřednictvím online prodejních kanálů, především mobilní aplikace Můj vlak. To představuje zhruba 15% nárůst oproti předcovidovému roku 2019. Tato statistika zahrnuje všechny jízdenky včetně integrovaných dopravních systémů a jízdních dokladů OneTicket. „Chceme, aby tento trend stále pokračoval, a i proto vylepšujeme jak náš e-shop, tak i aplikaci. Do budoucna se chceme zaměřit na komunikaci s cestujícími. Průběžně budeme vylepšovat automatické informování cestujících o mimořádnostech na trase nebo o posunech časů odjezdů vlaků a podobně,“ doplňuje Jiří Ješeta.

Velkou výhodou nákupu jízdenek ČD v e-shopu Českých drah nebo v aplikaci Můj vlak je možnost bezplatné rezervace místa při současném nákupu jízdenky na většinu dálkových vlaků po České republice. Cestujícím, kteří využívají k nákupu jízdenek online prodejní kanály, se také zjednodušilo vyplácení odškodného. V případě, že bude systém u vlaku pro cestu bez přestupu v cílové stanici jízdenky evidovat zpoždění vyšší než 60 minut a jízdní doklad byl ve vlaku zkontrolován průvodčím, bude jim odškodnění vyplaceno automaticky.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Tomio Okamura byl položen dotaz

Nemáte krátkou paměť?

Když se ohlédnete do naší minulosti, tak spousta lidí, včetně mužů raději emigrovala, než aby šla bojovat nebo se podřídili režimu. A myslím, že by se stejně zachovala řada lidí i teď a je to pochopitelné. Opravdu myslíte, že je to důvod k tomu ukončit podporu Ukrajině? A vy byste ty bojeschopné Ukr...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Úřad vlády: Vedoucí Jana Kotalíková obnovuje pravidelné setkání s kancléři prezidenta a Parlamentu

22:03 Úřad vlády: Vedoucí Jana Kotalíková obnovuje pravidelné setkání s kancléři prezidenta a Parlamentu

V Kramářově vile se v pátek 10. května 2024 uskuteční pracovní oběd s kancléři, který pořádá vedoucí…