Český telekomunikační úřad: Třetí kolo kontrol poskytovatelů internetu; smlouvy už nesmí být uzavřeny výhradně po telefonu

28.01.2023 9:45 | Tisková zpráva

Monitorovací zpráva 1/2023: rok 2023 v ČTÚ

Český telekomunikační úřad: Třetí kolo kontrol poskytovatelů internetu; smlouvy už nesmí být uzavřeny výhradně po telefonu
Foto: ČTÚ
Popisek: ČTÚ

V pravidelné lednové monitorovací zprávě se věnujeme prioritám ČTÚ pro rok 2023, mezi které patří například podpora DVB-T2, rozvoj DAB+, podpora spotřebitelů a kontrola nových povinností při uzavírání smluv. Přinášíme také výsledky kontrol poskytovatelů služeb přístupu k internetu. 

Anketa

Kdo víc rozděluje společnost?

hlasovalo: 42148 lidí

V roce 2023 se ČTÚ kromě výše jmenovaných oblastí soustředí i na dokončení 5. kola analýz relevantních trhů, spolupráci na projednávání a schvalování změny (tzv. „technické novely“) zákona o elektronických komunikacích. V oblasti poštovních služeb bude klíčové provedení přezkumu dostupnosti základních služeb. Jeho výsledky budou podkladem pro přípravu výběrového řízení na držitele poštovní licence, a to pro období od roku 2025. Spolupracovat budeme také na přípravě změny zákona o poštovních službách.

Od ledna 2021 je v platnosti všeobecné oprávnění VO-S/1, podle kterého jsou poskytovatelé služeb přístupu k internetu povinni odvozovat parametry rychlosti datového připojení od inzerované rychlosti. Poskytovatelé služeb jsou povinni všechny stanovené parametry uvést ve smlouvě, aby zákazníci měli k dispozici všechny relevantní informace. V třetím kole kontrol poskytovatelů služeb přístupu k internetu jsme se zaměřili nejen na kontrolu plnění povinností vyplývajících z tohoto všeobecného oprávnění, ale i na kontroly povinností vyplývajících z novely zákona o elektronických komunikacích účinné od 1. ledna 2022. Správnou informaci o parametrech služby přístupu k internetu v souladu s VO-S/1 má již 99 % zákazníků, což je zásadní posun od února 2021.

Důležitým posunem v ochraně spotřebitele je zákon č. 374/2022 Sb., novelizující některá ustanovení zákona o ochraně spotřebitele a rovněž občanského zákoníku. Dochází tak například ke zpřísnění podmínek pro uzavírání spotřebitelských smluv prostřednictvím telefonických hovorů. Smlouva už nebude moci být uzavřena výhradně po telefonu, následovat bude muset nabídka v textové podobě, kterou musí spotřebitel odsouhlasit, aby smlouva byla uzavřena platným způsobem.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Martin Kolovratník byl položen dotaz

Byl byste pro, aby měli cyklisti SPZ?

Cyklisti jsou všude a dost často bohužel nedbají pravidel silničního provozu. Už víckrát se mi ale stalo, že udělali nějaký přestupek a vlastně jim to projde, protože je nemáte jak identifikovat, i když je třeba natočíte nebo je zachytí nějaká kamera. Neměli by mít na kole něco, podle čeho půjdou id...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Správa železnic: Modernizace vsetínské stanice pokročila, cestující mají k dispozici nové zázemí

7:02 Správa železnic: Modernizace vsetínské stanice pokročila, cestující mají k dispozici nové zázemí

Ve Vsetíně se uskutečnilo slavnostní otevření společného odbavovacího terminálu pro železniční a aut…