DPP zahájil stavební sezónu opravou na Hlávkově mostě, na část Libeňského soumostí se vrací provoz tramvají

17.02.2024 16:13 | Tisková zpráva

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) začal od soboty 17. února 2024 od brzkých ranních hodin s plánovanou a nezbytnou opravou tramvajové tratě na Hlávkově mostě a v oblasti zastávek Těšnov, která potrvá zhruba pět týdnů, do úterý 26. března 2024.

DPP zahájil stavební sezónu opravou na Hlávkově mostě, na část Libeňského soumostí se vrací provoz tramvají
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

Jedná se o první rozsáhlejší opravu tramvajové sítě v Praze v letošním roce. Z tohoto důvodu bude po celou dobu stavebních prací obousměrně přerušen provoz tramvají v úseku Těšnov – Vltavská. Tramvaje se na Hlávkův most vrátí od úterý 26. března 2024 od ranního výjezdu. Od soboty 17. února 2024 od ranního výjezdu se současně v omezené podobě vrací provoz tramvají na část Libeňského soumostí, a to na úsek mezi zastávkami Maniny a Libeňský most, kam budou zajíždět linky č. 1 a 27.

Tramvajová trať na Hlávkově mostě je uložena na velkoplošných panelech. V rámci její opravy DPP panely demontuje, nahradí poškozené kusy a kompletně vymění asfaltový povrch a pryžové profily, na kterých jsou velkoplošné panely umístěny. Kromě toho vymění kolejnice a dožívající výhybkové systémy v úseku. Oprava tramvajové tratě bude probíhat v celém úseku od kolejového trojúhelníku u stanice metra Vltavská, resp. u Antonínské ulice až po křižovatku ulic Těšnov, Na Poříčí a Na Florenci.

„Tramvajová trať je v tomto úseku vlivem stáří skutečně dožilá a opravu musíme opravdu provést. Pokud bychom ji nezrealizovali v plánovaném termínu, je reálné riziko, že by mohlo dojít k havárii. Při vzestupu teplot na jaře by totiž mohlo dojít k vzedmutí panelů, které jsou po devíti letech od poslední opravy různě pootočené nebo poškozené stejně jako pryžové profily, které upevňují kolejnice k panelům. Vzedmutí panelů by znamenalo poškození kolejnic a okamžité zastavení provozu,“ vysvětluje důvody plánované opravy tramvajové tratě Miroslav Penc, vedoucí jednotky Dopravní cesta Tramvaje DPP.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Senioři jsou jediná skupina, která od 2020 netratila

A není to snad pravda? Vždyť pracujícím klesají zejména kvůli inflaci mzdy, zatímco důchodcům důchody rostou. Komu je dorovnávám příjem tak jako důchodcům? Netvrdím, že máme hodit důchodce přes palubu, nezaslouží si to, ale cožpak si my ostatní zasloužíme takové mzdy? My třeba o důchodců navíc nemám...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů: 14


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Pražská strojírna: Vozovna Střešovice bude mít nové kolejiště a nový vjezd z Patočkovy ulice

7:23 Pražská strojírna: Vozovna Střešovice bude mít nové kolejiště a nový vjezd z Patočkovy ulice

Vozovna Střešovice je nejstarší vozovnou v Praze a zároveň nejstarším objektem Dopravního podniku hl…