Ministr Kupka: Čerství držitelé řidičského oprávnění dostanou k průkazu desatero bezpečné jízdy

31.01.2023 13:05 | Tisková zpráva

V České republice každoročně přibude přibližně 100 tisíc nových řidičů, kteří získají řidičské oprávnění skupiny B. Ministerstvo dopravy a Besip ve spolupráci s Českou asociací pojišťoven proto připravilo informační leták „Bezpečně na startu“ určený všem čerstvým držitelům řidičských oprávnění.

Ministr Kupka: Čerství držitelé řidičského oprávnění dostanou k průkazu desatero bezpečné jízdy
Foto: Hana Brožková
Popisek: Martin Kupka

Leták stručně shrnuje deset hlavních zásad bezpečného a zodpovědného chování mladého začínajícího řidiče. Bezpečnostní desatero, které je inspirováno mimo jiné britskou praxí, obdrží noví řidiči přímo na přepážce společně s řidičským průkazem. 

Anketa

Chcete, aby Babiš vedl ANO do parlamentních voleb jako lídr a kandidát na premiéra?

91%
5%
hlasovalo: 22951 lidí

„Jednou z mých priorit je prevence dopravních nehod především u mladých, začínajících řidičů. Na startu své řidičské praxe mladí lidé představují nejrizikovější skupinu účastníků dopravního provozu. Vedle řidičského průkazu na zkoušku, řízení od 17 let s mentorem a dalších systémových změn obsažených v novele zákona o silničním provozu, je důležitá kvalitní výuka v autoškole a prevence zaměřená na mladé řidiče a řidičky,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.

Aktuálně probíhá distribuce informačních brožur na všech 205 obcí s rozšířenou působností v celé České republice, tedy na úřady, kde jsou vydávány řidičské průkazy. Bezpečnostní leták se zaměřuje na správnou přípravu auta před jízdou a připomenutí nejčastějších a nejzávažnějších příčin dopravních nehod. Řidiči tam proto naleznou připomenutí zákazu používat za volantem mobilní telefon či konzumovat alkohol nebo návykové látky. Dále se zaměřuje na důležitost dodržování bezpečné vzdálenosti a používání bezpečnostních pásů. Nevynechává ani informace, týkající se ohleduplnosti za volantem, připomíná proto fakt, že zvlášť zranitelní jsou chodci a cyklisté a nebezpečnost rychlé a agresivní jízdy. V neposlední řadě v něm najdou řidiči i informaci o tom, jak se chovat v případě, že k dopravní nehodě dojde, ať už se jedná o lehkou nehodu bez zranění, nebo závažnější situaci, ve které je potřeba poskytnout účastníkům nehody první pomoc.

Z hlediska závažných dopravních nehod jsou začínající řidiči rizikovou, ale také ohroženou skupinou účastníků silničního provozu. U řidičů ve věku 18-24 let je zhruba 2,5 krát vyšší riziko, že jejich nehoda skončí úmrtím, než u ostatních věkových skupin. I z hlediska řidičské praxe jsou začínající řidiči nepoměrně často zastoupeni mezi viníky dopravních nehod. Z celkového počtu dopravních nehod, které se během roku stanou v České republice, jich 11 % zaviní řidiči s praxí do 2 let. Tato skupina přitom tvoří pouhá 3 % řidičů.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Věra Kovářová, MIM byl položen dotaz

věk dožití ve zdraví

Sama zde píšete toto: ,, V roce 2017 byl obvyklý věk dožití ve zdraví u mužů 61 let a u žen 62 let.“ Jak ale tedy vysvětlíte, že vy prosazujete odchod do důchodu déle, a to třeba i o 5 a více let?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Kavij (KSČM): Nechceme  vojenské základny NATO  na území ČR!

8:14 Kavij (KSČM): Nechceme vojenské základny NATO na území ČR!

Mocenská vládnoucí garnitura nás každým dnem a každým prohlášením a činy přesvědčuje, že je ochotna …