Niedermayer (TOP 09): Uváznout cestou s vybitou baterií - v EU málo pravděpodobné

13.07.2023 8:05 | Ze sítí

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k elektromobilitě.

Niedermayer (TOP 09): Uváznout cestou s vybitou baterií - v EU málo pravděpodobné
Foto: Hans Štembera
Popisek: Europoslanec Luděk Niedermayer

Uváznout cestou s vybitou baterií - v EU málo pravděpodobné

Každých 60 km budou podél transevropské dopravní sítě (u nás zejména dálnice a hlavní mezinárodní tahy) do roku 2026 instalovány rychlodobíjecí stanice (výkon nejméně 150 kW).Kromě toho, pro každé bateriové elektrické auto registrované ve státě EU bude zajištěn dobíjecí výkon veřejných nabíječek 1,3 kW.

Zůstat stát kvůli vybité baterii a čekat na příjezd odtahovky tak v EU aspoň na hlavních silnicích nebude pravděpodobné. Plénum totiž schválilo dohodu o finálním textu z balíčku Fit for 55, která stanoví minimální požadavky i na nabíjecí infrastrukturu pro auta. Je to velmi důležité, neb nedostatek možností nabíjet bateriová auta tuto technologii diskredituje a brzdí její rozvoj (a tím jak snížení emisí, tak zvýšení energetické efektivity).

Zda je to minuta po nebo před dvanáctou, to je otázka. Elektromobil (Tesla Y) je nejprodávanějším autem v EU (a v 1Q dokonce světově), což naznačuje potenciál růstu. Na svých cestách sleduji, jak rychle (za našemi hranicemi) roste rychlá nabíjecí infrastruktura (aspoň 100 kW výkonu). Jsem přitom (s radostí) často překvapen, že jsem zatím nikdy na nabíjení nečekal, ale rostoucí vytížení stanic je na první pohled vidět.

Dalším zásadním úkolem je usnadnit využití "další generaci" uživatelů BEV, kteří budou potřebovat dostupnou infrastrukturu tam, kde dnes tak častá není, třeba ne sídlištích.

Aby se vývoj "nezasekl", byl efektivní a odpovídal dohodnutým cílům, je třeba usnadnění staveb (povolování), jisté plánování a poté hlavně rychlé realizace. Náš stát v tom rozhodně neexceluje, ale snad už (nejen v tomto) přepneme na vyšší rychlost. Bez toho naše ekonomika v soutěži s ostatními v dnešním světě těžko uspěje..

Mimo infrastruktury pro auta, nová legislativa navíc zahrnuje i pravidla pro dostatečnou síť dobíječek pro nákladní elektroauta a auta na vodík. Navíc,  provozovatelé dobíjecích stanic budou muset zajistit plnou transparentnost cen, společný způsob jednorázové platby (jako debetní nebo kreditní karta), a elektronickými způsoby jednoduše zpřístupnit údaje o místě, obsazenosti apod. a zajistit tak plnou informovanost zákazníka.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Věra Kovářová, MIM byl položen dotaz

věk dožití ve zdraví

Sama zde píšete toto: ,, V roce 2017 byl obvyklý věk dožití ve zdraví u mužů 61 let a u žen 62 let.“ Jak ale tedy vysvětlíte, že vy prosazujete odchod do důchodu déle, a to třeba i o 5 a více let?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zuna (TOP 09): Je fér, že Raiffeisen Bank ztratí přístup k dolarovému trhu

13:04 Zuna (TOP 09): Je fér, že Raiffeisen Bank ztratí přístup k dolarovému trhu

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k Raiffeisen Bank.