Piráti: Konec zneužívání osobních údajů pro politické reklamy

04.02.2023 17:14 | Tisková zpráva

Podle nových pravidel mohou být osobní údaje, použité pro účely cílení, pouze pokud k tomu byl dán výslovný souhlas. Naopak nebude možné cílit politické reklamy na základě rasy, etnického původu, náboženského přesvědčení, sexuální orientace, zdravotního stavu nebo politických názorů.

Piráti: Konec zneužívání osobních údajů pro politické reklamy
Foto: Jan Rychetský
Popisek: Pirátská vlajka

Lidé také nově budou vědět jaký subjekt na ně cílí, za kolik peněz a proč. Návrh nyní míří do trialogu.

„Je naprosto nepřijatelné, aby politici v kampaních zneužívali osobní údaje lidí. Cílem nových pravidel je zabránit manipulaci s voliči, kterou usnadňuje velmi úzké cílení. To nejenže přispívá k polarizaci společnosti, ale také narušuje soukromí lidí. S hrdostí mohu říci, že po dnešku jsme o krok blíže ke spravedlivější politické soutěži,” vysvětluje pirátský europoslanec a kvestor Evropského parlamentu Marcel Kolaja.

Anketa

Jak zatím hodnotíte kroky zvoleného prezidenta Petra Pavla?

3%
95%
hlasovalo: 30585 lidí

Podle europoslankyně Markéty Gregorové pomůžou nová pravidla narovnat pravidla politické soutěže. “Představte si, že vás někdo bude měsíce sledovat, doma, v práci, bude vám dokonce prohrabávat odpadky - a na základě toho pro vás na míru vyrobí letáček o kandidátovi či politické straně. Ten vám pak dá nejen do schránky, ale i vylepí zvenčí na okna. Přesně takto v onlinu funguje tzv. mikrocílená politická reklama. Schválená zpráva by měla znemožnit zneužívání našich specifických slabostí a také zvýšit odpovědnost politických subjektů za to, jakou reklamu šíří mezi lidmi," říká Gregorová.

“Důležitým prvkem nové legislativy je zveřejňování relevantních informací. Zadavatel, rozpočet, cílová skupina a další údaje související s politickou reklamou budou publikovány na jednom místě, kde k nim budou mít přístup jak občané, tak neziskové organizace nebo novináři, což povede k větší transparentnosti,“ dodává Kolaja.

Aby se zajistilo dodržování pravidel, bude mít Evropský sbor pro ochranu údajů možnost sankcionovat v případě, že příslušný vnitrostátní orgán nebude dostatečně plnit svou funkci. V případě závažnějšího porušení pravidel, může dojít i k pozastavení možnosti cílit reklamu pro dané inzerenty. Dalším krokem k přijetí nových pravidel je dohodnutí finálního znění mezi Parlamentem, Komisí a členskými zeměmi.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

komunikace

Jak víte, že když vy teď o důchodové reformě nechcete s vládou komunikovat, že oni pak budou komunikovat s vámi? Není tohle hlavní problém, že se na zásadních věcech nedokážete dohodnout? A ještě jedna věc, s kým budete chtít vládu tvořit, když to odmítáte se SPD a evidentně se stranami SPOLU se na ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Peksa (Piráti): Orbán je autoritář. A s autoritáři se nevyjednává. Komise nás neposlechla

20:01 Peksa (Piráti): Orbán je autoritář. A s autoritáři se nevyjednává. Komise nás neposlechla

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k postoji Evropské komise vůči Maďarsku a jejími prem…