Ruskou avioniku nahradí v bulharských letounech ta západní

20.12.2023 10:51 | Tisková zpráva

Vyrobily se jich bezmála tři tisíce. Stovky z nich stále létají po celém světě. Tak zvané Albatrosy jsou historicky nejúspěšnějšími cvičnými proudovými letouny, které se dodnes vyrábějí poblíž Prahy. Přestože Aero Vodochody v posledních letech úspěšně uvedlo na trh modernizovanou verzi tohoto legendárního letounu s označením L-39 NG, její experti se starají také o stále provozovanou flotilu letounů. Příkladem toho je nejnovější kontrakt, který tradiční český výrobce letadel v těchto dnech uzavřel s ministerstvem obrany Bulharska, na základě kterého v následujících měsících zajistí generální opravu a modernizaci armádních letounů L-39 Albatros.

Ruskou avioniku nahradí v bulharských letounech ta západní
Foto: Archiv
Popisek: Letoun L-39 Albatros bulharských vzdušných sil

„Těší mě pokračování úspěšné kooperace s bulharskými vzdušnými silami. Systematicky pracujeme na upevňování a rozvíjení vztahů se současnými uživateli našich letadel. Bulharsko se připojilo k zákazníkům, se kterými Aero dlouhodobě spolupracuje. Nyní navazujeme již druhým kontraktem na opravy bulharských letounů L-39ZA,“ uvádí Filip Kulštrunk, viceprezident pro obchod Aero Vodochody s tím, že tato zakázka vychází z rámcové smlouvy, kterou uzavřelo Aero s ministerstvem obrany Bulharska letos v lednu. První dvě letadla určená ke generální opravě a modernizaci byla do Aero převezena již v lednu 2023, nyní následují další dva stroje L-39ZA.
 
Podle smlouvy Aero provede generální opravu dvou strojů L-39ZA včetně dvou motorů. Na zakázce bude spolupracovat i strategický partner LOM Praha, který opraví motory AI-25TL. Rozsáhlé práce na generální opravě a dílčí modernizaci Aero zahájí v lednu 2024, kdy budou letouny do vodochodské továrny dopraveny. Plánuje se, že letouny zpět do Bulharska poletí po vlastní ose. Na objednávce se budou podílet i další dodavatelé z České republiky, kteří spolupracují s Aero. 
 
Součástí kontraktu je i částečná modernizace, kdy bude nahrazena především původní ruská avionika za západní a dojde tak k modernizaci navigace, komunikace, identifikace a záznamových zařízení. Samotná generální oprava zajistí obnovení meziopravní doby letounů na 7,5 roku nebo 1500 letových hodin.
 
 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Karel Výborný

Mgr. Jan Farský byl položen dotaz

Proč jste jako jiní neodpověděli na otázky týkající se svobody projevu?

https://beta.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Prekvapeni-ze-SPOLU-Vondra-zaslal-odvaznou-odpoved-Muze-mit-dohru-755196. Je to proto, že máte máslo na hlavě, protože jste to hlavně vy, kdo tu chce omezit svobodu slova - vy to tedy nazýváte boj s dezinformacemi, ale přitom ani nejste schopni definova...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Vám těch 29 Kč nevadí?“ První výstřel Rohlik.cz proti Wolt.cz a Foodora.cz. Lidé naštvaní

14:45 „Vám těch 29 Kč nevadí?“ První výstřel Rohlik.cz proti Wolt.cz a Foodora.cz. Lidé naštvaní

„Nevadí vám to platit?“ zeptal se zakladatel serverů DameJidlo.cz a Rohlik.cz Tomáš Čupr ohledně tak…