Správa železnic: České VRT součástí plánů rozvoje střední Evropy

20.01.2023 13:30 | Tisková zpráva

Projekt českých vysokorychlostních tratí (VRT) sahá daleko za naše hranice. Důkazem je podpis memoranda mezi Správou železnic, polskou společností CPK a zástupci projektu Rail Baltica.

Správa železnic: České VRT součástí plánů rozvoje střední Evropy
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic

Iniciativa má za cíl vybudovat až 4500 km vysokorychlostních tratí v oblasti Trojmoří. Generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda v minulých dnech zajistil také podporu kvalitnějšího přeshraničního spojení u německého spolkového ministerstva dopravy. Správa železnic podepsala ve Varšavě memorandum, jehož cílem je rozvoj vysokorychlostní infrastruktury v oblasti Trojmoří.

Anketa

Přestřelil Babiš billboard „Nezatáhnu Česko do války“?

hlasovalo: 28743 lidí

Ambiciózní plány na realizaci 4500 km VRT chce koordinovat se společností Centralny Port Komunikacyjny (CPK), která má u severních sousedů projekt VRT na starosti a projektem Rail Baltica umožňující železniční propojení Finska, Estonska, Lotyšska a Litvy se zbytkem Evropy. Česká železniční síť bude na tyto budoucí důležité evropské tepny napojena hned dvakrát – úsekem z Bohumína do Katovic a z Hradce Králové do Vratislavi. Se zprovozněním prvního úseku na svém území počítá polská strana v roce 2028. Úsek Bohumín – Katovice by měl začít sloužit cestujícím po roce 2030.

Více informací naleznete na webu CPK (ZDE) nebo Rail Baltica (ZDE).

Důležitá je také podpora přeshraničního spojení na rameni VRT Praha – Ústí nad Labem – Drážďany, na kterém Správa železnic intenzivně spolupracuje s Deutsche Bahn. Urychlení přípravy trati na německém území podpořila na jednání s generálním ředitelem Správy železnic Jiřím Svobodou státní tajemnice spolkového ministra pro digitální záležitosti a dopravu Susanne Henckel.

Krušnohorský tunel, který je nejnáročnější infrastrukturní stavbou na tuzemské síti VRT, zajistí napojení Česka na západoevropskou vysokorychlostní železnici. Před jeho realizací je v plánu uzavření mezistátní smlouvy, potvrzující význam této investice pro středoevropský prostor. V neposlední řadě vyjádřila Susanne Henckel podporu zlepšení konvenčního mezistátního spojení na rameni Praha – Plzeň – Mnichov.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Lucie Potůčková byl položen dotaz

Jak je to s tou výjimkou?

I kdybysme pro teď měli výjimku z migračního paktu. Na jak dlouho by platila? Jak dlouho předpokládáte, že tu budou uprchlíci z Ukrajiny? Co když se z nich po čase stanou občané ČR? A proč bysme měli mít výjimku zrovna my, když uprchlíci (ne třeba z Ukrajiny) jsou i v jiných státech, ale třeba Ukraj...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

DPP má svůj první průjezdný lakovací box pro vícečlánkové tramvaje

19:15 DPP má svůj první průjezdný lakovací box pro vícečlánkové tramvaje

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) v Opravně tramvají v Ústředních dílnách v Hostivaři uvedl do prov…