Staněk (ODS): Nové emisní normy Euro 7 je třeba odmítnout

01.02.2023 16:47

Sněmovní evropský výbor dnes podpořil negativní stanovisko vlády

Staněk (ODS): Nové emisní normy Euro 7 je třeba odmítnout
Foto: archiv redakce
Popisek: JUDr. Pavel Staněk, poslanec ODS

Sněmovní Výbor pro evropské záležitosti dnes podpořil rámcovou pozici vlády ke spornému návrhu EU na zavedení přísnějších a rozsáhlejších emisních limitů u všech typů vozidel na evropských silnicích. 

Anketa

Chcete, aby Babiš vedl ANO do parlamentních voleb jako lídr a kandidát na premiéra?

91%
5%
hlasovalo: 22951 lidí
Podle zpravodaje Pavla Staňka z ODS tak poslanci vyslyšeli varování zástupců automobilového průmyslu i odborníků, kteří upozorňují, že požadavky navržené Evropskou komisí povedou k významnému zdražení a snížení dostupnosti automobilů a ve výsledku přispějí k tomu, že v Evropě budou déle jezdit starší vozidla, která způsobují řádově vyšší znečištění. Poslanci současně pověřili předsedu Výboru pro evropské záležitosti, aby přijaté usnesení postoupil v rámci politického dialogu předsedkyni Evropské komise.

„Navrhovaná regulace má dokonce dopadnout také na elektromobily, protože se mají nově měřit mimo jiné emise částic z brzd a otěr pneumatik. Evropská komise tak nepřímo navrhuje zdražit i čistou mobilitu, o kterou doposud cestou omezování spalovacích motorů usilovala. Jde o zcela nesmyslný, nereálný a špatně načasovaný návrh a je dobře, že česká vláda ho odmítla,“ komentoval hlasování výboru Pavel Staněk. Za zcela absurdní považuje fakt, že návrh operuje s limity nových typů emisí, aniž by bylo zřejmé, jakou technologií a způsobem budou měřeny. Otázky budí také nová pravidla pro testování v extrémních podmínkách nebo záměr instalovat do aut on-line monitorovací jednotky.

„Silniční doprava se na emisích CO2 podílí významnou měrou a je logické hledat cesty, jak tyto emise snižovat. Rozhodně to ale nesmí být za cenu tvrdých sociálních a ekonomických dopadů na náš průmysl a běžné uživatele vozů. Auto není a nesmí být luxus pro vyvolené a jeho dostupnost je navzdory tlaku na technologický pokrok nezbytné zachovat. Svou radikální environmentální politikou Komise jen hazarduje s důvěrou občanů a přispívá k prohlubování propasti mezi vznosnými cíli a reálnými potřebami lidí,“ dodává Staněk.

Diskutovaná opatření jsou součástí Návrhu nařízení Evropského parlamentu a Rady o schvalování typu motorových vozidel a motorů a systémů, konstrukčních částí a samostatných technických celků určených pro tato vozidla s ohledem na jejich emise a životnost baterií (Euro 7) a o zrušení nařízení (ES) č. 715/2007 a (ES) č. 595/2009. Nová pravidla jsou palivově a technologicky neutrální a stanoví stejné limity bez ohledu na to, zda vozidlo používá benzín, naftu, elektrické pohony nebo alternativní paliva. S návrhem přišla Evropská komise v listopadu loňského roku a připomínky k návrhům spolu s Českou republikou uplatnily i další členské státy včetně Německa a Francie. V současnosti je návrh projednáván v Parlamentu ČR.

JUDr. Pavel Staněk, MBA

  • ODS
  • advokát ,člen OR ODS Hradec Králové
  • poslanec

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

FactChecking BETA

Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.

Přezkoumat
Ing. Klára Dostálová byl položen dotaz

Kdo může za migrační pakt?

Tvrdíte, že když vás budeme volit, tak nás zbavíte migrantů. Jak? Jak chcete problém řešit, navíc když teď EP schválil migrační pakt? Taky tvrdíte, že jeho schválení byla zrada od této vlády, tak co pak změníte evropské volby? A jak to tedy je? Může za schválení paktu vláda nebo politici v Bruselu?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministr Kupka: Stavíme aktuálně více než 200 km nových dálnic

23:07 Ministr Kupka: Stavíme aktuálně více než 200 km nových dálnic

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k dopravě.