Ve Vodochodech navyšují výrobní kapacity. Měsíčně chtějí vyrábět až dva letouny

28.02.2023 13:24 | Tisková zpráva

Společnost Aero, tradiční český výrobce proudových letadel, spustila do provozu novou výrobní linku určenou výhradně pro nový cvičný letoun L-39NG. Výstupem montážní linky je trup letounů, její výrobní kapacita je plánována až na 24 kusů skořepin ročně a zaměstná více než 100 lidí.

Ve Vodochodech navyšují výrobní kapacity. Měsíčně chtějí vyrábět až dva letouny
Foto: Archiv Aero Vodochody
Popisek: Montážní linka Aero Vodochody

Na nové výrobní lince, která je zaměřena na výrobu trupu letounu L-39NG, se již sériová výroba spustila. „Investice, kterou jsme vložili do vybudování kompletně nové výrobní linky, nám umožní postupně navyšovat kapacitu a vyrábět až dva letouny L-39NG měsíčně. Produkci 24 letounů ročně plánujeme dosáhnout během dvou let,“ uvádí Jan Čáp, výkonný viceprezident & Chief Industrial Officer Aero.
 

Anketa

Kvitujete postup vlády Petra Fialy ve věci války na Ukrajině?

2%
96%
hlasovalo: 48211 lidí
V současné době je v provozu první etapa nové výrobní linky, která navýší výrobu L-39NG na 17 letounů ročně. Druhá etapa pak přinese požadované navýšení na 24 letadel ročně. Nyní je na nové výrobní lince v různých fázích rozpracovanosti 7 letounů L-39NG a dalších 5 kusů již prochází finální montáží.
 
V souvislosti s investicí do výrobní linky proběhla také rekonstrukce výrobních prostor i zázemí pro zaměstnance. Tato výrobní linka nabídne pracovní příležitosti několika desítkám nových pracovníků. „Na novou výrobní linku nabíráme nové zaměstnance, kteří se budou podílet na stavbě našeho letounu L-39NG. Výstupem montážní linky je kompletní trup letounu. Potřebujeme zejména nýtaře nebo klempíře,“ upřesňuje požadované pozice Jiří Linka, viceprezident výroby Aero.
 
Aero Vodochody má v současnosti objednávky na 34 letadel L-39NG. Tento víceúčelový proudový letoun, který je schopen plnit širokou škálu misí, se vyznačuje vysokou spolehlivostí, vynikajícími letovými vlastnostmi, nízkými provozními náklady a životností až do roku 2070.
 
Do výroby Engéčka jsou ve velké míře zapojeni rovněž tuzemští dodavatelé a firmy. Přes 60 % všech dodavatelů společnosti Aero jsou právě české firmy. „Každá investice do navýšení výrobních kapacit pro náš nový cvičný letoun L-39NG je další příležitostí pro české firmy, které se s námi na jeho výrobě od počátku podílejí,“ doplňuje na závěr Jiří Linka, viceprezident výroby Aero.
 
 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Karel Výborný

Ing. Radim Fiala byl položen dotaz

Pravda o zeleném šílenství pro ĆR

Pane Fialo, díky za vaši iniciativu, tak, aby se občané dozvěděli pravdu. Jen mě mrzí, že konference proběhne v poslanecké sněmovně , tyto opravdové odborníky bychom měli slyšet v diskusi bud ve veřejnoprávní české televizi, kterou si všichni platíme, nebo v jiné komerční televizi, ale obávám se, že...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Za 35 Kč pohoda. Žádný Maggi.“ Takhle jedí komunisti v centru Prahy. Odhaleno na kameru

19:20 „Za 35 Kč pohoda. Žádný Maggi.“ Takhle jedí komunisti v centru Prahy. Odhaleno na kameru

Youtuber Starej fotr se vydal do ulice Politických vězňů v Praze, kde podle jeho slov sídlí klub KSČ…